آداب معاشرت الکترونیکی

21 07 2009

حالا چون کاغذ و تلفن جای خودشون رو به سایت های اینترنتی داده اند دلیل نمی شه ما هم فراموش کنیم که فعالیت های اینترنتی مون چیزی کمتر از روابط اجتماعی معمولی ندارند. میشه گفت بیشتر دوستان (حداقل اینجایی که ما هستیم) توی سایت فیس بوک عضو هستند و بیشتر مراسم هم از طریق همین سایت اعلان میشن. از تولد و پارتی گرفته تا پیک نیک و تجمع و غیره. واکنشی که هر کسی بعد از دعوت شدن به مراسم از خودش نشون میده، یکی از چهار حالت زیر است، که با توجه به فرهنگ ما ایرانی ها، تفسیر هر یک رو از دید خودم نوشته ام:

شرکت می کنم: قصد دارم شرکت کنم. (حالا ساعت رسیدنم سر قرار با کرام الکاتبینه، که البته بحثش قبلا شد)
شرکت نمی کنم: به هر دلیلی نمی تونم شرکت کنم.
شاید شرکت کنم: به احتمال زیاد شرکت نمی کنم، مگه اتفاق خاصی بیافته، ولی برای اینکه ناراحت نشی این گزینه رو انتخاب می کنم.
جواب نمی دهم: یعنی این دعوت نامه ای که نوشتی رو به هیچ جاییم نمی گیرم و اصلا از خودت و قیافه ات حالم به هم می خوره. از این به بعد هم اگه برنامه ای بود دیگه اصلا من رو دعوت نکن مگه اینکه بر اثر مرور زمان یه خورده آداب معاشرت یاد گرفتم!


کارها

Information

4 responses

21 07 2009
ALI

حرف دل منو زدی. نمیدونم یه دونه کلیک چقدر زحمت داره براشون!

21 07 2009
n!MA

اتفاقا من با شاید بیام بیشتر مشکل دارم. فکر می‌کنم اضافه‌است. آدم یا میاد یا نمیاد (تا وقتی مطمئن نبود هم جواب نمی‌ده)

23 07 2009
azin

ِیاد کارت تولدهای بچگی می افتم! :دی اون زمان ولی فقط دو گزینه داشت!

18 09 2009
حامد

آقا من تا حالا همش گزینه آخر را میزدم. آخه چجوری میشه برنامه ای که 20هزار کیلومتر اونورتره را تا هفته بعدی بری؟ اضافه کن که بعضی ها هم دلشون خوشه تو این دعوت کردناشون!😀

پاسخی بگذارید

