هجرت نامه

19 08 2009

این استاد ما هم به اسم کنفرانس و در واقع به عنوان تعطیلات تابستونی برای دو هفته پا شده رفته اروپا. من هم به جای اینکه بگیرم بخوابم که فردا کار کنم، از حرصم نشستم این ها رو به عنوان شعر سر هم کردم. شما حالا زیاد جدی نگیرید!

دو بیتی:

دلم تنگه اسیره بی قراره

نگارم رفته دل طاقت نداره

چو استاد از سفر فردا بیایه

به روی کول دانشجو سواره

رباعی:

گویند که استاد اگر فرصت کرد

از بین محصلان خود هجرت کرد

شاگرد بساط علم و دانش بر چید

نوشید و کشید و دائما عشرت کرد

پ.ن: بر و بچه های ونکوور، در مورد این مصراع آخری نظر مثبتتون چیه؟

پ.ن 2: شاید دوست داشته باشید مشاعره با دوستان رو هم در بخش نظرات بخونید!

کارها

Information

13 responses

19 08 2009
128

pishnahad mikonam be downtown sari bezanid, kojasho nemidunam ama 2ta coffeeshop be esme amsterdam (or sth:D) hast ke must see e! amare daghigho az dustane moghim migiram

19 08 2009
امیر

مصراع آخر خدا بود

19 08 2009
nemidoonim

Daste shoma dard nakone, hala ye joori peyda mishe

خوب پس پاشو تو هم بیا ونکوور دیگه
p:

19 08 2009
میم ح میم دال

گویند که استاد اگر برگردد
چیزش به فلان ما معطر گردد

ای کاش بماند به همان شهر غریب
تا جان ملولم به علف در گردد

19 08 2009
nemidoonim

وقت خود را مکن ای یار تلف
ور نه مغبون تو شوی از دو طرف

قطع پول و افت کار حاصل شود
چیز استاد به از مهر علف!

20 08 2009
میم ح میم دال

پولش ز پشیز هم کمی کمتر بود
کارش همه کار سخت و گل یکسر بود

خود گفت به من که وقت دوری خوش باش
حرفش ز هزار شعر هم خوشتر بود

20 08 2009
nemidoonim

دانم که بسی ساعی و اهل کاری
از رفتن استاد به حال زاری

من ندیدم که تو خوش باشی و شاد
انگار که همواره خودت می خاری!

20 08 2009
nemidoonim

من که فکر کنم وزن شعرام داره یواش یواش نا میزون میشه
p:

20 08 2009
میم ح میم دال

استاد بود جان و دل و هر نفسم
من گر نکنم خدمت او خار و خسم

یاشد که به ذکر نام او این پیپر
اکسپت شود من به رهایی برسم

20 08 2009
nemidoonim

از خدمت استاد به خود می بالی
وز تندی او پشت سرش می نالی

با هر نفسی که نام او خواهی برد
زنهار که *ـایه های او می مالی!

20 08 2009
میم ح میم دال

استاد اگر بمالی، حالت دهد حسابی
فاندت شود زیاده، آنت شود مقالی

بشنو جوان پویا، این حرف پیر دانا
کین پندها تو ساده، هرجا روی نیابی

21 08 2009
nemidoonim

پند تو پیر دانا، در جا به جان خریدم
از هر چه غیر استاد، در ذهن خود بریدم

باشد که پاچه خواری، نفعم دهد فراوان
گر هم نشد به *ـخمم! قبر مقاله *یدم!

30 08 2009
سحر

thumbs up

پاسخی بگذارید

