هجرت نامه (2)

20 08 2009

من حالا دو خط شعر نوشتم مگه این دوست ما ول می کنه؟! تو پست قبلی مشاعره ای صورت گرفت که جهت ثبت در آرشیو اینجا میارمش. (توضیح: استاد هر دوی ما رفته مسافرت و بی صبرانه منتظر برگشتنش هستیم)

من:

گویند که استاد اگر فرصت کرد

از بین محصلان خود هجرت کرد

شاگرد بساط علم و دانش بر چید

نوشید و کشید و دائما عشرت کرد

م ح م د:

گویند که استاد اگر برگردد
چیزش به فلان ما معطر گردد

ای کاش بماند به همان شهر غریب
تا جان ملولم به علف در گردد

من:

وقت خود را مکن ای یار تلف
ور نه مغبون تو شوی از دو طرف

قطع پول و افت کار حاصل شود
چیز استاد به از مهر علف!

م ح م د:

پولش ز پشیز هم کمی کمتر بود
کارش همه کار سخت و گِل یکسر بود

خود گفت به من که وقت دوری خوش باش
حرفش ز هزار شعر هم خوشتر بود

من:

دانم که بسی ساعی و اهل کاری
از رفتن استاد به حال زاری

من ندیدم که تو خوش باشی و شاد
انگار که همواره خودت می خاری!

م ح م د:

استاد بود جان و دل و هر نفسم
من گر نکنم خدمت او خار و خسم

یاشد که به ذکر نام او این paper
accept شود من به رهایی برسم

من:

از خدمت استاد به خود می بالی
وز تندی او پشت سرش می نالی

با هر نفسی که نام او خواهی برد
زنهار که *ـایه های او می مالی!

م ح م د:

استاد اگر بمالی، حالت دهد حسابی
fundت شود زیاده، آنت شود مقالی

بشنو جوان پویا، این حرف پیر دانا
کین پندها تو ساده، هرجا روی نیابی

من:

پند تو پیر دانا، در جا به جان خریدم
از هر چه غیر استاد، در ذهن خود بریدم

باشد که پاچه خواری، نفعم دهد فراوان
گر هم نشد به *ـخمم! قبر مقاله *یدم!

م ح م د:

یک روز جای تحقیق، یک چند شعر خواندیم
چون واژه ها کم آمد، ماتحت خود چلاندیم

حالی بداد! لیکن، این حرفها که گفتیم
جدی نبود اصلا، بهر مزاح راندیم

کارها

Information

4 responses

21 08 2009
میم ح میم دال

یک روز جای تحقیق، یک چند شعر خواندیم
چون واژه ها کم آمد، ماتحت خود چلاندیم

حالی بداد! لیکن، این حرفها که گفتیم
جدی نبود اصلا، بهر مزاح راندیم

* نمیدونیم: به پست اضافه شد.

22 08 2009
Advaz

واقعا» حافظ باید بیاد پیش شما 2 تا لنگ بندازه.

25 08 2009
Portable Soul

بابا شماها خیلی باحالین!

25 08 2009
sima

face book user: press like it! or even love it 😉 a

پاسخی بگذارید

