دپرسیون آکادمیک

4 03 2010

نمی دونم به خاطر حال و هوای این روزهاست یا کلا یه چیزی تو مایه های پریـود مردونه. حال و هوای عید رو عرض می کنم. وقتی که قاعدتا باید وارد دوره استراحت دو هفته ای بشی و من تازه دوران پرکاری ام شروع شده. به هر حال هر چی که هست بد جوری بی انگیزگی رو تزریق می کنه توی چهار ستون بدن، طوری که روزی صد دفعه از خودت سوال هایی می پرسی توی این مایه ها که دارم چه غلطی توی زندگی می کنم و خوف و رجا های مربوط به این درماندگی از ذهنت می گذره.
زندگی نسبتا کوتاه آدم، مسلما نعمت بزرگیه که به آدم داده شده و اگر قرار نباشه توش نهایت لذت رو ببری ضرر می کنی. همین باعث میشه در مورد ادامه تحصیلم تامل کنم. زندگی دانشجویی یکی از مصنوعی ترین و خفت بار ترین انواع زندگیه که در اون فرد مبتلا ارتباط خودش رو با دنیای اطراف و انسان های واقعی از دست داده و انگلوار از پول ناچیز استاد تغذیه می کند. البته مقطع فعلی (کارشناسی ارشد) رو بی برو برگرد باید تموم کنم تا پرتم نکنن همون جایی که ازش اومدم، اما این روزها دارم در مورد دوره دکترا تجدید نظر اساسی می کنم.
اگر نظر یا تجربه مشابهی دارید خوشحال می شم بشنوم.


کارها

Information

13 responses

4 03 2010
n!MA

ربطی به دانشجویی نداره. بیخود فکر نکن تا بری سر کار همه ‌چی خود به خود درست می‌شه.

4 03 2010
nemidoonim

چرا خوب تا حد خوبی ربط داره. وقتی که احساس می کنی لنگ تو هوایی و توانایی مالیت هم در حد بخور و نمیر، ترک تحصیل می تونه به زندگی عادی برگردونتت

4 03 2010
مهدی

من نظریه خودم برای دکترا خوندن اینه: بخون شرش رو بکن بره! اگه نخونی بری سر کار باز دوباره به 1001 دلیل ممکنه دوباره بخوای بخونی بعد اون موقع دیگه اصلا حسش نیست! تا جوونی بخون بره که دیگه نخوای برگردی سر کلاس!

4 03 2010
nemidoonim

من می دونم خیلی از کسایی که اینجا رو می خونن خودشون دانشجوی دکترا هستن و قصد کم کردن ارزش کارشون رو ندارم، ولی اگه واقعا با کاری که داری می کنی حال نکنی و احساس کنی برای اینکار ساخته نشدی مثل ٦-٥ سال شکنجه می مونه برات. اون هم در بهترین دوران زندگی ات. منظورم از اینکه برای اینکار ساخته نشدم دقیقا مقدار پشتکار و فداکاری (گذشت از ابعاد دیگه زندگی) ای هست که می خوای بذاری برای کار آکادمیک. اگه از یه حدی کمتر باشه در آینده فقط میشه در حد همون کارشناسی ارشد از مدرکی که می گیری استفاده کرد

4 03 2010
عباس

من شنیدم که اگه پی آر بگیری شانس کار گیر آوردنت می ره بالا کلی!

4 03 2010
فاطمه

به نظر من باید ببینی زندگیت می خوای آکادمیک باشه یا نه، اگه دکترا بخونی طبیعتن باید دنبال کار آکادمیک باشی و من شنیدم موقعیت کاری هم اینجا برای دکترا خیلی کمتر از مستره، فکر می کنم جدا از اینکه پیدا کردن این کار آکادمیک اینجا خیلی سخته، خودشم یه علاقه خاصی می خواد، آخه استادای اینجا بلانسبت عین خر کار می کنن، حتی بیشتر از دانشجوهاشون، اگه خیلی حال نمی کنی با درست و رشتت، با مستر هم می تونی کار خوب گیر بیاری و خوب زندگی کنی …

4 03 2010
سینا

زندگی دانشجویی یکی از مصنوعی ترین انواع زندگیه که در اون فرد مبتلا ارتباط خودش رو با دنیای اطراف و انسان های واقعی از دست داده و انگلوار از پول ناچیز استاد تغذیه می کند.

باهات موافقم پویا.  

5 03 2010
مهشید

جالبه… من هم دقیقاً به همین نتیجه رسیدم و حتی از خوندن ارشد هم پشیمونم.
واقعاً دوران مزخرفی میگذرونیم…
درکت میکنم!

5 03 2010
امیر

خب اینجوری که می نویسی به نظر درست میاد…
من خودم، مثل یه کسی دیگه که این رو گفت، حس می کنم، اگر الان برم سر کار و در واقع زندگی آکادمیک رو ول کنم، بازگشت بهش در روزی که دوباره هوسش رو می کنم، باید خیلی سخت باشه… ولی برای کار، به هر حال تو واردش میشی، چه الان، چه بعد دکترا….
مشکلی که فقط هست، مربوط به کار خوب گیر آوردن پس از دکترا، و یا قضیه ی سابقه ی کاری و این حرفاست

5 03 2010
samin

به نظرم اگر بتوانید با کارشناسی ارشد کار مورد علاقه تان را داشته باشید دوره دکترا وقت تلف کردن است اون هم جایی مثل جایی که من هستم .تکراری و افسرده کننده با آینده مبهم.

5 03 2010
nemidoonim

ممنون از همه. نظرات کم و بیش با چیزی که توقع داشتم مطابق بود

6 03 2010
Clozer

کلن به این که توی کشورهایی دیگه هم دنبال کار بگردی می تونی فک کنی، امریکا، امریکای جنوبی، جنوب شرق آسیا، کشورای عربی، اروپا و ایران.

16 03 2010
امیر

ببخشید که دیر نظر میدم. من هم دقیقن همین نظر شما رو داشتم. البته مدتی مشغول شدم به کار و متوجه شدم کار کردن برای یک شرکت خصوصی دقیقن معادل تغذیه از پول یا جیب نه بلکه از قسمتهایی از بدن رییس شرکته و باز تصمیم گرفتم برگردم به محیط آکادمیک. به نظر من اگه بخوای «انگل وار» کار نکنی، یا باید یه شرکت یا فعالیت شخصی داشته باشی یا اینکه استاد دانشگاه بشی.

پاسخی بگذارید

