تادیب گارسون

25 09 2010

امروز که یکی از آخرین روزهای آفتابی قبل زمستون بود با دوستم پاشدیم رفتیم دوچرخه سواری دور یه پارک جنگلی. حسابی که خسته شدیم تصمیم گرفتیم بریم یکی از این فست فودهای کارگری یه ساندویچ نیم متری بزنیم به تن که جبران مافات بشه. سر راه یه رستوران مکزیکی دیدیم که معمولا غذاهای حجیم و پرانرژی دارن. زدیم تو.
خیلی سریع کاشف به عمل اومد که رستوران بدبخت کلی واسه خودش کلاس داره. این رو به جز از ریخت و قیافه رستوران از رفتار بد گارسون با دو تا پسر با لباس ورزشی و بوی عرق می شد فهمید. ما به جز بزرگ ترین غذایی که داشتن 5 تا نوشابه هم سفارش دادیم. هر بار که نوشابه ها رو میاورد میگفت شما ها هنوز دارید غذا می خورید؟!
موقع رفتن که شد برامون صورتحساب رو آورد. معمولا کمتر از 15 درصد که انعام بدی به جز اینکه نشانه اعتراض به سرویس بد گارسون هست، توی پاچه طرف هم میره به لحاظ مالی. خلاصه یه 10 درصدی انعام گذاشتیم روی صورتحساب و پا شدیم که بریم. گارسون که قبض رو دید با کلی احترام و حالت پشیمونی ازمون تشکر کرد و همراهیمون کرد تا بریم بیرون.
همینطور که خوشحال بودیم که طرف ادب شده و ما هم زیاد انعام ندادیم از اونجا خارج شدیم. خوشحالیمون طولی نکشید تا بعد از جمع زدن دوباره صورت حساب فهمیدیم خود یارو 15 درصد انعام رو روی صورت حساب گذاشته بود و ما درواقع بهش حال اضافه داده بودیم. نتیجه اخلاقی این حکایت اینه که در بعضی مواقع آدم ها ممکنه بخوان کباب کنن، ولی ثواب می کنن. خیلی مواظب باشید.


کارها

Information

بیان دیدگاه